Third stop: Kumasi

7 augustus 2016 - Kumasi, Ghana

Lieve allemaal,

Vrijdag 5 augustus
Na een drukke tocht rond een uur of 14:00 ons hotel bereikt. Wat een chaos in de stad! We werden naar onze kamer gebracht, hierin stond 1 groot bed? We hebben het maar laten gaan en hadden besloten dat het met ze drietjes in een bed werd. Na wat uitgepakt te hebben ging de telefoon, we zaten in de verkeerde kamer. De Ghanezen verplaatste onze spullen en ik had gelukkig een eigen bed.
Na zo'n reis hadden we zin in wat relaxen, samen met de man van het hotel opzoek naar een zwembad. Naast ons zit een hotel die wel een zwembad had. Na wat geregel en gewacht mochten we eindelijk in het zwembad. Heerlijk afgekoeld, ook al was het vandaag wel heel bewolkt.
In onze kamer heb ik gedoucht met warm water sinds 5 weken!! Het was heerlijk, maar toch wel een beetje vreemd.
Gegeten bij het restaurant bij ons hotel en daarna vroeg naar bed.

Zaterdag 6 augustus
Dagje Kumasi was een feit. We werden opgehaald door een over enthousiaste taxi-chauffeur die ook nog eens baptist was (war een match). Hij bracht ons het Kumasi palace. Hier kregen wij een rondleiding door het museum, erg interessant! De taxi-chauffeur was natuurlijk met ons mee gegaan en heeft de tour ook gezellig mee gedaan. Vreemd land hoor, wij zouden denken ga aan het werk! Hierna bracht hij ons naar culture center. Dit was een markt met allemaal leuke souvenirs. Na wat geshopt te hebben was het tijd voor lunch. Na 1,5 uur kregen we dan toch eindelijk dat broodje met kip (het went..echt waar).
Hierna werden weer door onze "privé" chauffeur naar ons hotel gebracht. In de middag een boek gelezen en avond gegeten bij ons hotel.
In de avond kwam onze chauffeur ons ophalen om naar Rattray park te gaan. Dit is een soort recreatiepark met speeltuin, restaurant en fonteinen. In de avond is het extra mooi, omdat er dan een fontein show is. De taxi-chauffeur ging natuurlijk met ons mee naar binnen (het is de bedoeling dat je dan ook voor zijn entree betaald).

Zondag 7 augustus
Vanochtend kreeg ik havermout als ontbijt, eindelijk geen wit brood!! Na een gebed van onze 24 jarige taxi-chauffeur zijn we nu op weg naar Capecoast. Wij zullen hier verblijven in Kosa-beach resort voor 5 nachten. Hopen op mooi weer daar aan de kust, want vandaag regent het..

Liefs,
Marjolein on the road

1. Charlotte:
    7 augustus 2016
    Ha Mini,

Klinkt als even goed bijkomen . Ik hoop dat het me je buik nu ook wat beter gaat.

Geniet van de nieuwe plek. Liefs Char